BMO

Brede Motorische Ontwikkeling (BMO)

In Huizen gaan acht verenigingen dit seizoen (2022-2023) hun trainingen uitbreiden met andere sport- en spel vaardigheden. Zij worden ondersteund vanuit het Lokaal Sport Akkoord, deelakkoord vaardig in bewegen. In dit deelakkoord staat goede motorische vaardigheden centraal. Deze zijn belangrijk bij het ontwikkelen van een actieve leefstijl. Door beweging bij kinderen en jongeren te stimuleren, worden ze vaardiger, soepeler en houden ze langer plezier in sporten en actief bezig zijn.

Goed leren bewegen is belangrijk voor de gezondheid, het welzijn en de fitheid van iedereen.

Voor de motorische ontwikkeling is het belangrijk dat kinderen niet alleen voldoende, maar vooral ook gevarieerd bewegen, trainen én spelen.

Goed ontwikkelde basisvaardigheden zoals balans, rennen, springen, gooien, vangen, slaan en schoppen vormen een belangrijke voorwaarde om verdere sport specifieke vaardigheden beter te kunnen aanleren.

Het aanleren van de basisvaardigheden wordt ook wel Brede Motorische Ontwikkeling (BMO) genoemd.

Door veelzijdig te bewegen krijg je een brede motorische ontwikkeling, wat zorgt voor meer plezier in bewegen en sporten.

Naast de verbetering van de motoriek verbetert het aanpassingsvermogen en de conditie. Zo lopen kinderen minder kans op blessures en zijn betere sportprestaties mogelijk.

Veel plezier bij de uitbreiding van de trainingen.

De verenigingen die meedoen zijn:

Atletiekvereniging Zuidwal, basketbalvereniging Quick Runners, de Huizer Hockeyclub, Korfbalvereniging Huizen, Tafeltennisvereniging Huizen, voetbalvereniging SV Huizen, Zwem & Polovereniging IJsselmeer Huizen en Meidenvoetbalclub HZM’22.

Sporttechnische ondersteuning door de Sportadviesgroep:

FB Profiel
Logo_HHC